Säsong 1, 2007
Säsong 2, 2008
Säsong 3, 2009
Säsong 4, 2011

Avsnitt 1
En Pristichampsus som liknar den Egyptiska guden Ammut, kommer ut genom en anomali i British Museum och lyckas ta sig ut i staden.

Cutter, Abby, Connor och säkerhetsavdelningens nya chef Kapten Becker, måste spåra upp den med hjälp av museets smarta och sexiga arkeolog Sarah Page, innan den kan döda någon annan.

Gäststjärnor: Belinda Stewart-Wilson (Christine Johnson), Tim Faraday (Klonkopia), Regina Freedman (Marion Taylor), Michael Wildman (Kapten Ross), Cristina Catalina (Städerskan)
Story: Steve Bailie, Regissör: Tony Mitchell.
Avsnitt 2
Teamet ställs inför den suspekte polisinspektör Danny Quinn, och ett skrämmande odjur från framtiden med förmågan att kamouflera sig själv, som kommit ut genom en anomali i ett spökhus.

Gäststjärnor: Tim Faraday (Klonkopia), Jason Flemyng (Danny Quinn), Glyn Grimstead (Stanley Morgan), Bertie Carvel (Ryan Mason), Joe Prospero (Ryan Mason som ung), Jack Bence (Patrick Quinn), Chris Ryman (Jimmy Keal), Polly Dartford (Emily)
Story: James Moran, Regissör: Cilla Ware.
Avsnitt 3
Teamet kämpar en grupp söta men förvånansvärt farliga grävande varelser som kallas diictodons, som kommit genom en anomali från Permeran, som öppnats mitt i ett hektiskt sjukhus i London. Samtidigt infiltrerar Helen ARC med katastrofala följder.

Gäststjärnor: Tim Faraday (Klonkopia), Ramon Tikaram (Mick Harper), Ruth Gemmell (Katherine Kavanagh), Nina Toussaint-White (Melanie)
Story: Mike Cullen, Regissör: Tony Mitchell.
Avsnitt 4
Teamet ställs den här gången inför ett rovdjur större än en T-Rex, i form av en Giganotosaurus. De måste stoppa dinosaurien från att orsaka stor förödelse, samtidigt som de är tvungna att hålla journalisten Mick Harper och hans mediamogulchef, som bara kan ha fått G-Rex på film.

Danny Quinn gör en oväntad återkomst, precis i tid för att hjälpa teamet.

Gäststjärnor: Belinda Stewart-Wilson (Christine Johnson), Ramon Tikaram (Mick Harper), Ruth Gemmell (Katherine Kavanagh), Robert Lowe (Jack Maitland), Alex McSweeney (Kapten Wilder)
Story: Paul Mousley, Regissör: Mark Everest.
Avsnitt 5
Teamet måste skydda London från en livsfarlig, svampspridare som kan utplåna hela stadens befolkning.

Gäststjärnor: Belinda Stewart-Wilson (Christine Johnson), William Scott-Masson (Sir Richard Bentley), Alex McSweeney (Kapten Wilder), Mark Leadbetter (Baker), Terence Maynard (Chauffören)
Story: Catherine Linstrum & Paul Mousley, Regissör: Mark Everest.
Avsnitt 6
Efter att teamet hittat en mystisk artefakt tar Christine över ARC, i ett försök att stjäla den. Teamet lyckas fly och de tar sig till en övergiven stuga i skogen. Under tiden som de är där, öppnas anomali och flera stora strutsvarelser börjar attackera dem.

Nu måste de hitta sätt, att försvara sig mot inte bara varelserna utan även några av Christines män som skickats dit för att återkräva artefakten.

Gäststjärnor: Belinda Stewart-Wilson (Christine Johnson), Robert Lowe (Jack Maitland), Michael Wildman (Kapten Ross)
Story: Paul Farrell, Regissör: Cilla Ware.
Avsnitt 7
När en anomali öppnas på ett skrotupplag, åker teamet dit för att undersöka platsen. När de anländer finner de en dinosaurie som kommit igenom, och den medeltida riddaren Sir William de Mornay, som misstar dinosaurien för en drake.

Teamet måste nu kämpa för att spara djuret, innan Riddaren dödar den.

Gäststjärnor: Robert Lowe (Jack Maitland), Tony Curran (Sir William de Mornay), Jack Gordon (Tony), Patrick Romer (Prästen), Jordan Long (Bartenderna Jimmy), Jamie Glover (Bypojke), Rebecca Calder (Elizabeth)
Story: Andy Rattenbury, Regissör: Richard Curson-Smith.
Avsnitt 8
Teamet upptäcker en anomali inne i en hangar. När de åker dit för att undersöka händelsen blir Danny angripen av en gigantisk insektsliknade varelse. Han kommer precis undan när insekten blir påkörd av en bil.

Abbys bror Jack som har stulit hennes anomalidetektor, och har hittat fram till och är på väg in i anomalin. Teamet måste nu gå igenom avvikelsen, för att rädda honom under tiden som de måste slåss mot en svärm gigantiska insekter.

Story: Cameron McAllister, Regissör: Richard Curson-Smith.
Avsnitt 9
När en hjord noshörningsliknande djur, kommer ut genom en anomali försöker teamet hålla dessa i schack. Samtidigt som Abby och Sarah försöker rädda en människa, som är instängd i ett tält vid innan något av dessa varelser trampar ner dem.

Under tiden försöker Connor vända tillbaka varelserna genom anomalin. Kort efter att Danny anländer med en kvinna från framtiden som heter Eve, går allt snett och anomalin stängs plötsligt vilket orsakar en panikartad flykt.

Gäststjärnor: Belinda Stewart-Wilson (Christine Johnson), Kate Magowan (Eve), Tom McKay (Joe), Alex McSweeney (Kapten Wilder), Marcus Onilude (Randy)
Story: Paul Farrell, Regissör: Matthew Thompson.
Avsnitt 10
Helen försöker stoppa Jordens förintelse, genom att resa tillbaka i tiden i ett försök att hindra människan från att utvecklas.

Teamet beslutar då att jaga efter Helen, men splittras när en annan anomali dyker upp.

Gäststjärnor:
Story: Steve Bailie, Regissör: Matthew Thompson.